Business
Nøkkelpersonell
Kvaliteten på nøkkelpersonell er en avgjørende suksessfaktor.
Priser på produkter
De må være tydelig kommunisert. Ingen kjøper noe de ikke vet hva koster.
Enighet
I en kultur basert på ærlighet, blir uenighet og forskjellighet dyrket frem. Ledere bør ikke være redd for uenighet, men tvert om oppfordre medarbeidere til være ærlige og uttrykke uenighet på en konstruktiv måte. Enighet skal man håntere med varsomhet!
Produktutvikling
”Need to do” before ”nice to do” og «less is more»..
* Det er gjenkjennelse som er tingen – ikke overraskelse.
* Selgere tenker på de 5% som er bevisste – og ikke på de 95% som er tilfreds med det du har å tilby.
Leder
En leder er noe man er, og ledere trer frem lenge før de får et fag som heter ledelse på skolen, eller en jobb som de kan utvikle seg til å bli leder i. En leder lytter til medarbeidere og skifter mening når rådene han får er overbevisene.
Relasjonsbygging i en organisasjon
Alle som tar med ansatte på tur, forstår hva relasjonsbygging er og hva felles opplevelse har å si for arbeidsfellesskapet og virksomhetens yteevne!
Hva styrer styret i et AS?
Hva med Hegnar, Thon, Varner, Fredriksen, Hagen eller Reitan? Alle disse har gjort det veldig bra. Tror dere de har latt seg dirigere av et styre…Det er nok sjelden at styrer i bedrifter med aktive eiere får ta beslutninger på eiers vegne!
Konkurranse
Å bruke tid på å begrense konkurransen er bortkastet tid. Det er bedre å arbeide.
Produktspekter
Å satse alt på ett kort er ekstremsport.
Kvalitetssikring
Kvalitetssikring er noe som går parallelt med produksjonen, slik at man sikrer seg at produktet blir som forventet. Kvalitetssikringen er ferdig samtidig med produktet.
Kvalitetsstyring
Kvalitetstyringssystem, ofte bare kalt kvalitetssystem, og av og til kalt kvalitetsplanlegging, er et hjelpemiddel for styring av virksomhetens drift og oppnåelse av planlagte resultater. Det forenkler opplæring og sikrer at arbeidet utføres som planlagt.